CeritaSekupang

The Other Story Of CeritaSekupang

Panduan Memulangkan Dan Menunaikan Wang Pendahuluan PTPTN

Assalamualaikum. 
Pelajar yang menerima wang pendahuluan pembiayaan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) namun tidak berminat untuk menerima pinjaman tersebut boleh memulangkan kembali wang itu, kata Pengerusi PTPTN Datuk Ismail Mohamed Said.


Beliau berkata, wang pendahuluan berjumlah RM1,500 dihantar melalui cek kepada pelajar-pelajar terpilih bertujuan membantu mereka yang pertama kali ditawarkan ke institusi pengajian tinggi dan kurang berkemampuan.

“Jika ada antara mereka yang tidak memerlukan pinjaman itu tetapi menerima wang pendahuluan berkenaan, mereka boleh pulangkan kembali cek tersebut, atau mengabaikan sahaja kerana cek tersebut hanya sah dalam tempoh sebulan,” katanya kepada Bernama di sini, Ahad.




Beliau berkata demikian bagi mengulas laporan terdapat pelajar yang menerima wang pendahuluan berkenaan walaupun tidak pernah membuat permohonan bagi mendapatkan pembiayaan tersebut.

Bagaimanapun katanya, jika pelajar berkenaan memasukkan cek tersebut ke dalam akaun mereka, maka mereka dianggap menerima wang pendahuluan itu.- Bernama


Manakala kepada yang dapat WPP dan ingin menunaikan wang tersebut anda boleh tunaikannya dibank CIMB berdekatan dengan membawa waran berkenaan. Anda akan dicas rm2 sebagai bayaran pemprosesan dan anda akan mendapat wang tunai pada masa yang sama. 

sumber : Utusan Online

4 comments:

err xde ptptn. huhu

 

x cukop umor lagi nk gune PTPTN :lari

 

Kalau bank in consider terima loan tu la..