CeritaSekupang

The Other Story Of CeritaSekupang

Perempuan semakin Ganas ?

Assalamualaikum.
Sejak kebelakangan ini entah kenapa terdapat banyak video perempuan bergaduh disebarkan diruangan facebook. Kalau dulu memang susah nak tengok video macam ini mungkin disebabkan kemajuan dunia teknologi menyebabkan semakin banyak video-video seperti ini dimuatnaik ke alam maya. Terbaru video mengenai perempuan bergaduh di kedai kasut.



Kalau gaduh yang hanya ada dialog sahaja mungkin boleh dipandang seperti ianya perkara biasa. Punca perempuan ini suka  bergaduh biasanya hanya kerana topik kecil dan boleh dikatakan sebab yang tidak masuk akal. Antara perkara biasa yang dapat kita dengar punca pergaduhan macam ini berlaku selalunya mesti sama saja.  Apa nak jadi dengan dunia sekarang?? Kepada yang berminat untuk tengok video berkaitan boleh klik  sini

Rekabentuk Basikal Yang Unik

Assalamualaikum.
Basikal merupakan salah satu daripada pengangkutan yang penting suatu masa dahulu. Diperkenalkan buat pertama kali di Eropah pada abad ke-19, basikal telah berkembang dengan begitu pantas menjadi reka bentuk biasa pada hari ini. Terdapat banyak rekabentuk basikal yang telah diperkenalkan, ianya berkembang seiringan dengan perkembangan zaman.Berjumlah melebihi 1,000,000,000  di seluruh dunia dan negara China mencatatkan pengguna basikal yang paling banyak. Entri kali ini berkongsi antara rekabentuk dan konsep basikal yang unik dan pelik.


 1-  Fordable bicyles (basikal boleh dilipat)




2- Grasshoper  Bike (Basikal Belalang)


3- A-Bike


Terdapat banyak lagi rekabentuk dan konsep, ini cuma sebahagian daripadanya. Antara 3 basikal  ini yang mana paling menarik?

sumber : klik sini

Jom Join Bloglist "Greencisplatin"


Assalamualaikum .
Entri khas ini adalah untuk join bloglist yang telah dibuka oleh blog yang Greencisplatin.  ReYnn ni merupakan salah seorang dari ahli  bCr. Kalau nak join cuma perlu buat satu entri dan letakkan banner comel seperti yang ada di bawah ni. 

comel kan. banner ni? 

 
Kepada yang berminat untuk join bloglist ini boleh klik >>> sini <<<

Sampah vs Laut


Assalamualaikum ..


" Indah dipermukaan tak bermakna indah didasar "

Segmen 3K : Kenali Komputer Ku

Assalamualaikum.
Segmen ini dianjurkan oleh www.areliff.com yang hanya akan berlanjutan selama 72 jam sejak entri mengenai segmen ini dipublish oleh areliff. Jom tengok langkah yang perlu dibuat untuk sertai segmen ini. 

1- Kena buat satu entri yang bertajuk Segmen: Kenali Komputer Ku dan letak gambar kekura comel kat atas tu kat entri serta linkkan ke entri.


2 -  Letak gambar laptop sekurang-kurangnya 1 dan selebih-lebihnya 3 .

 credit to google.com

3 - Ceritakan mengenai laptop.

- Model : Acer Aspire 4937G
- Processor :  Intel® Core™2 Duo Processor P8400 (2.26 GHz, 1066 MHz)
- Windows :  Vista® Home Premium telah diupgrade kepada  Windows 7 Ultimate
- Graphic Card : 1279MB nVidia® GeForce® G 105M TurboCache 
- Ram : 2GB DDR3 dah diupgrade ke 4GB DDR3
- Hard disk : 320GB S-ATA HDD  
- Tarikh Mula Berkhidmat : 26/3/2009 dah masuk tahun ke 2

 4 - Link entri yang sudah siap kat ruangan komen blog areliff.
 - Siap